torsdag 12 november 2009

"hot tramp, I love you so"

091012

allt som jag vill
du är för långt bort
allt är bara ett trassel
ett trassel av drömmar
av kyssar, dina underbara mjuka läppar
mot mina läppar, på min hals, i min nacke
som ett jävla taggtrådstrassel

hur jag än gör
du kommer alltid tillbaka
jag har alltid stannat kvar
betydelselösa ord
för att få stanna några minuter extra
få vara med dig
du och jag, bara vi, när du är som bäst
och så kollar du på mig sådär och jag vet
vet att vi kommer somna bredvid varandra
även om det bara trasslar till det ännu mer

både du och jag vet
ändå sitter vi i soffan och pratar om sånt som inte betyder nånting
din hand nuddar min
natten är slut för längesen men vi sitter kvar
jag är så jävla känslokall ibland och vi är så jävla komplicerade
du och jag
till slut kollar du på mig, länge
dina ögon, ser dom genom mina?
jag hinner granska ditt ansikte en gång till, ditt mörka hår
du kommer närmare och dina läppar känns mjukare än någonsin
-

Delar med mig av lite poetry(?) såhär på kvällskvisten.

2 kommentarer:

  1. har du skrivit detta själv? du är riktigt duktig!! skriv en bok vettja :)

    SvaraRadera
  2. mm, det är jag som har skrivit. tack!

    SvaraRadera